SEO înseamnă optimizarea motoarelor de căutare, ceea ce reprezintă procedura de creștere a traficului unui site web, prin obținerea unei poziții mai bune în rezultatele motorului de căutare.
SEO poate însemna, de asemenea, și optimizatorul de motoare de căutare, adică o persoană care practică optimizarea motoarelor de căutare.
Dacă site-ul dvs. are vizitatori care ajung aici prin intermediul motoarelor de căutare, acest lucru reprezintă „traficul organic”, ceea ce este opusul „traficului plătit”, care este rezultatul clicurilor din partea vizitatorilor pe reclama plătită, pentru a vizita site-ul dvs.
Chiar dacă există multe motoare de căutare, cum este Google, Yahoo, Bing, Baidu și altele, SEO se concentrează de obicei pe optimizarea conținutului pentru Google, deoarece este cel mai utilizat motor de căutare, având o cotă de piață de peste 85%.
Cum funcționează SEO? Multor persoane li se pare de la sine înțeles ca, atunci când caută ceva în Google, de cele mai multe ori să vadă imediat rezultatele relevante și utile pentru ei. Însă există o mulțime de factori care contribuie la crearea listei cu rezultate. Oare cum decide Google exact ce rezultate să vă ofere?
Chiar dacă SEO poate fi destul de tehnic și complex, elementele de bază sunt ușor de învățat pentru oricine.
Mai înâi, să aruncăm o privire asupra modului în care funcționează motoarele de căutare.
Cum descoperă și clasifică motoarele de căutare conținutul?
Totul începe cu descoperirea din partea Google a conținutului pe care să-l includă în rezultatele căutării. După cum bine bănuiți, acesta este un proces complet automatizat: motorul de căutare Google folosește un software automat numit „bot” sau „păianjen”. Acești roboți explorează (sau se strecoară „crawling”) prin internet, urmând linkuri și preluând pagini web.
Odată ce site-ul dvs. este descoperit, acesta este apoi evaluat, roboții de căutare stabilind despre ce este vorba în conținut, cât de cuprinzător este și care este calitatea acestuia.
Ori de câte ori cineva caută un cuvânt pe Google, sunt folosite formule matematice complicate numite „algoritmi de clasare” pentru a-i găsi conținutul care corespunde cel mai bine cu căutarea lui.
Cum decide Google cum anume să claseze conținutul?
Există mai mulți factori care contribuie la luarea deciziei cu privire la modalitatea clasificării paginilor web din partea Google. Acești factori de clasare includ detalii precum:
- folosirea termenului căutat („cuvânt cheie”) și a termenilor asociați din conținut
- credibilitatea domeniului
- numărul și calitatea celorlalte site-uri care se leagă de pagina respectivă
- calitatea conținutului (inclusiv lungimea, formatarea și multe altele)
- viteza site-ului web
…și multe altele.
Aceasta este definiția SEO – dar să vedem cum se realizează de fapt optimizarea?
SEO – nivelul de bază: Cum este optimizat conținutul pentru motoarele de căutare?
Există câteva aspecte importante în legătură cu optimizarea motoarelor de căutare:
Crearea unui site prietenos cu SEO (SEO-friendly)
Dacă doriți ca siteul dvs. să se claseze la un nivel ridicat în rezultatele unei căutări, este important să vă asigurați că roboții Google pot găsi cu ușurință conținutul site-ului dvs. web, pot să îl exploreze cu crawlere și să înțeleagă despre ce este vorba, cu alte cuvinte, să fie adecvat pentru SEO.
Dar cum arată un site web prietenos cu SEO? Este important să aibă un nume bun, o structură bună de linkuri interne și să fie construit folosind un cod bun.
Aceste aspecte ale SEO constituie categoria „SEO tehnic”.
Cercetarea cuvintelor cheie
Optimizarea nu înseamnă strict obținerea de mai mult trafic, ci obținerea traficului POTRIVIT pentru site-ul dvs. Căutarea cuvintelor cheie vă poate ajuta cu ambele obiective.
Cercetarea și analiza cuvintelor cheie se referă la identificarea termenilor căutați de publicul dvs. țintă. Când identificați, dar mai ales când utilizați cuvintele cheie potrivite în conținutul dvs., vă veți clasa mai sus în rezultatul căutării cu exact acei termeni, pe care utilizatorii îi folosesc pentru a vă găsi.
Crearea de conținut
Pentru a obține și a păstra o clasare fruntașă, trebuie să vă asigurați că le oferiți căutătorilor exact conținutul de care au nevoie. Aceasta înseamnă să creați un conținut aprofundat, bine scris, într-un format ușor de parcurs și de digerat.
Promovarea conținutului
Un factor foarte important la care Google este atent atunci când clasează conținutul dvs. este dacă alte persoane apreciază utilitatea acestuia. Google analizează numărul site-urilor web care au link către paginile dvs. și le consideră pe fiecare dintre aceste linkuri ca fiind un vot pozitiv pentru conținutul dvs.
Rețineți, însă, că Google ia în considerare și de la CINE anume primiți aceste voturi. De exemplu, dacă un site de știri de încredere are link către articolul dvs., atunci este posibil să aveți un conținut de înaltă calitate. Pe de altă parte, dacă atrageți în general linkuri de pe site-uri de calitate scăzută, Google poate considera că site-ul dvs. este de asemenea de calitate scăzută.
Dacă sunteți gata să aflați mai multe despre SEO, apelați cu încredere la specialiștii de la Seolith. Nu ezitați să ne contactați și să ne cereți AZI un audit SEO gratuit! Echipa Seolith vă stă la dispoziție cu servicii personalizate de optimizare a site-ului dvs. pentru o mai bună clasare în rezultatele căutărilor.