Inainte de toate, pentru a defini cele doua tipuri de servicii, trebuie sa luam in calcul si numitorul comun al acestora. Prin servicii SEO, dar si prin campanii PPC se urmareste obtinerea unui trafic cat mai ridicat. Acest indice este unul foarte important pentru orice business cu prezenta in mediul online, fie ca este vorba de un magazin sau de un site de prezentare.
Aflam de la iAgency.ro, companie care ofera atat servicii SEO, cat si alte servicii de marketing online, ca, cu cat traficul inregistrat va fi mai ridicat, cu atat va creste si numarul de conversii, cei doi indici fiind direct proportionali. O conversie reprezinta o tranzactie de succes, adica un client care a intrat pe site si a cumparat un serviciu sau un produs. Prin urmare, pentru a obtine cat mai mult trafic, avem la indemana doua strategii:
- Trafic obtinut pe cale organica – prin SEO;
- Trafic obtinut contra cost – prin campanii PPC.
Tine cont ca cele doua nu se exclud reciproc, insa, daca nu ai un buget foarte mare la dispozitie pentru a-ti promova business-ul, atunci este cel mai indicat sa optezi pentru o singura strategie. Iata ce presupune fiecare:
Campanii PPC
Putem numi trafic platit acel flux de utilizatori care ajung pe site-ul tau prin intermediul unei reclame platite. De fapt, numele PPC vine de la Pay-per-click, insemnand ca vei plati doar in urma unei interactiuni a utilizatorului cu reclama respectiva.
Campaniile PPC sunt eficiente pe termen scurt, fiind de asemenea indicate in anumite perioade din an, pentru promovarea ofertelor speciale (Black Friday, Paste etc.). Reclamele de acest tip se afla pe primele pozitii ale paginii cu rezultate, fiind marcate vizibil cu „Ad” / „Anunt” si atragand in mare parte persoane interesate de produsul sau serviciul tau, adica potentiali clienti.
Cu toate acestea, campaniile PPC nu genereaza la fel de multe lead-uri si brand awareness precum serviciile SEO. In schimb, o campanie pay-per-click te poate ajuta sa testezi piata, sa ajungi la anumiti potentiali clienti si sa iti mentii prezenta online cu costuri relativ reduse.
Servicii SEO
Cu conditia sa fie implementate in mod corect, serviciile SEO te ajuta la cresterea traficului organic, tinta lor fiind o pozitie cat mai buna in SERPs, pentru o perioada cat mai indelungata. Astfel, site-ul tau va beneficia de vizibilitate pe termen lung, ducand implicit la cresterea castigurilor financiare.
Continutul organic are darul de a oferi mai multa incredere utilizatorilor, fiind mai eficient in acest sens decat o reclama platita. In plus, o strategie SEO corecta poate creste eficienta in privinta cautarilor locale, dar si in cazul in care utilizatorii sunt in cautarea unui serviciu sau produs asemanator cu cele oferite de tine.
Rezultatele cautarilor organice reprezinta un prim punct de intalnire dintre cerere si oferta, iar magazinele online care beneficiaza de o strategie SEO de calitate cunosc acest aspect. Din acest motiv, multe afaceri cauta sa se pozitioneze cat mai bine pe o suita de cuvinte si expresii de cautare, strategie care le va mari rata de conversie pe termen lung.
In concluzie, care dintre cele doua strategii de marketing online este mai profitabila pentru tine? Preferi o campanie PPC pentru conversii rapide sau esti gata sa investesti in SEO pentru o strategie de durata? Tine cont de sfaturile de mai sus si vei alege in cunostinta de cauza!