Care este rolul principal al colaborarii cu o clinica medicina muncii?

Medicina muncii are o importanta majora atat pentru angajati, cat si pentru angajatori. In acest sens, trebuie respectate cu maxima precizie toate normele legislative prevazute de acest domeniu pentru a asigura un plus de siguranta de ambele parti. Medicii specializati ofera angajatilor servicii medicale preventive, pentru ca scopul lor principal este preventia. Toate firmele trebuie sa colaboreze cu o clinica medicina muncii pentru ca angajatii sa beneficieze de asistenta medicala si consultatii de calitate. In acest fel, sporeste gradul de eficienta al muncii, reducandu-se astfel posibilitatea ca angajatii sa se imbolnaveasca. 

Medicina Muncii face parte din managementul riscului profesional, de aceea prin activitatea derulata se urmareste evitarea cu desavarsire a acestor riscuri. Medicii specializati evalueaza in mod periodic starea de sanatate a angajatilor in relatie cu mediul de munca si le ofera servicii de consultanta cu privire la factorii de risc profesionali existenti si modul in care ar putea sa ii evite.

Angajatii trebuie sa fie supusi examinarilor medicale in mod regulat, in conformitate cu specificatiile din contractul de munca. Dintre examenele obligatorii fac parte controalele initiale si periodice. Cele initiale sunt facute la angajare pentru a stabili care este starea de sanatate a pacientilor si se elibereaza fisa aptitudini. Cele periodice se identifica prin activitati preventive, pentru o adaptare optima a angatilor la nevoile firmei.

Prin controalele de medicina muncii se evalueaza riscurile de imbolnavire de la locul de munca si se fac constatari cu privire la factorii de risc existenti si eliminarea acestora. Acolo unde acest lucru nu este posibil, se fac recomandari medicale pentru a indeparta riscul de deteriorare a sanatatii. Daca se observa ca starea de sanatate este afectata de factorii de risc atunci se fac evaluari suplimentare, analize si investigatii.

O echipa de medici specializati este in masura sa faca consultatii de specialitate angajatilor respectand cu precizie normele legislative. Examinarile sunt realizate cu maxima atentie la detalii, punand omul pe primul loc. In cazul in care apar noi factori de risc intr-un anumit domeniu se fac investigatii suplimentare atat pentru identificarea acestora, cat si pentru a impune noi norme.

 Indiferent de schimbarile care au loc cu timpul, este important ca angajatii sa se poata adapta cu usurinta de fiecare data la nevoile actuale, dar sa isi mentina o stare de sanatate optima. Pentru a face o alegere inteligenta afla mai multe detalii suplimentare accesand site-ul online www.clevermed.ro