De ce optimizarea SEO permanentă este cheia succesului în online

Digital Craft Agency

Optimizarea SEO este o activitate complexă care vă ajută să câștigați poziții bune și să vă regăsiți businessul pe primele pagini în motoarele de căutare. După cum deja știți, a fi pe prima pagină în Google contribuie substantial la succesul oricărei afaceri. Fie că aveți un business în sectorul de servicii, vânzări, comerț sau alte ramuri comerciale, prezența pe prima pagină continuă să fie principala constantă care atrage vizitatori, clienți și parteneri de afaceri.

Dacă sunteți familiarizați cu aspectele ce țin de o ofertă profesională de servicii SEO (full service sau speciale, gen Local SEO)și cu modalitățile care vă ajuta să vă promovați businessul, sunteți conștienți că aceste sarcini trebuie realizate constant și susținut. Mulți antreprenori au impresia că odată ce au ajuns în fruntea SERP-ului (SERP – Search Engine Results Page), succesul este garantat pentru totdeauna. Specialiștii atrag atenția că această concluzie este complet eronată. În rândurile următoarele veți descoperi de ce fără optimizare permanentă succesul este vremelnic.

Competiția vă ajunge din urmă

Chiar daca ați reușit să ajungeți pe prima pagina, în pozițiile fruntașe, nu vă culcați pe o ureche; și ceilalți antreprenori – concurenții, râvnesc la acele  locuri, și unii dintre ei au la rândul lor strategii SEO bine realizate care să le asigure succesul. Dacă aveți impresia că cea mai dificilă sarcină este să ajungeți pe prima poziție în Google, vă înșelați, mai dificil este să vă păstrați pe acea treapta fruntașă. Astfel, specialiștii agențiilor de optimizare recomandă întotdeauna aplicarea imediată a unor strategii specifice de promovare pentru susținerea acelei poziții. Uneltele folosite și măsurile necesare pentru consolidarea poziției diferă în multe aspecte de cele pe care le-am utilizat pentru a ajunge acolo sus. Multe dintre aceste măsuri sunt imperative, dacă doriți să vă păstrați businessul în frunte și să vă bucurați de același succes.

O regulă de aur a SEO spune că, pentru a ajunge în topul căutărilor, poate fi suficient să scriem texte de mare calitate, utile pentru vizitatori și prietenoase cu modul în care motoarele de căutare le înțeleg. De multe ori, acest deziderat se poate atinge natural, fără un specialist SEO alături. Menținerea acolo în top însă nu va mai fi niciodată același lucru – oamenii de SEO ai concurenței vor prelua întotdeauna modelul de succes și vor „plusa” cu elemente suplimentare. Ați înțeles acum – menținerea poziției presupune întotdeauna acțiune – atât preventivă, cât și de reacție rapidă.

Regulile motoarelor de căutare sunt în continuă schimbare

De mai bine de 20 de ani Google modifică  algoritmii legați de realizarea clasamentului. După cum am afirmat deja puțin mai sus, sunt apreciate conținutul original, de calitate, care captivează și atrage atenția cititorilor, precum și caracterul util informativ al acestui conținut. Aceste aspecte sunt general valabile fie că promovați servicii, articole de bucătărie, bricolaj, îmbrăcăminte, încălțăminte sau administrați un blog de sfaturi sau rețete culinare.

În plus, poziționarea în Google este influențată de alte detalii, mai tehnice: elementele de siguranță implementate, sau de sistemele care asigură viteza bună de încărcare și vizualizare a paginii. Când vine vorba de aspect și mod de funcționare trebuie să știți că lucrurile se pot modifica peste noapte. Ca să vă păstrați poziția câștigată trebuie să fiți permanent la curent cu toate aceste detalii.