Incursiune în Delta Dunării. Partea I

foto: Gulliver Delta Resort

De vreo 2-3 luni sunt numai pe drum, ceea ce nu-i deloc rău, dacă e să mă raportez la câte locuri minunate am vizitat doar în acest timp. Totuși, fiindcă n-am ajuns mai curând în fața unui calculator, n-am apucat să vă povestesc cât de mișto a fost călătoria în Delta Dunării, de luna trecută. Dar nu-i nimic, recuperez acum. Să purced, așadar!

Recunosc că-n Delta Dunării am plecat ”înarmată” cu ideea că nu o să văd mare lucru, că nu mai există natură ”neatinsă”, că nu este atât de multă apă… că etc., etc. Ei bine, nu mă puteam înșela mai tare.

Am plecat din București cu un autocar de la Christian Tour și am ajuns, cinci-șase ore mai târziu, în Murighiol (Tulcea), acolo unde am schimbat autocarul cu barca cu motor ”țâfnoasă” a proprietarului resortului la care eram cazată.

Primul drum cu barca cu motor

După câteva momente de panică cu urcatul în barcă (deloc stabilă, că, deh, apă!!!), am luat contact cu asta! Cu o mare întindere de apă, mărginită pe alocuri de o pădure foarte deasă.

Am făcut cunoștință, așadar, cu mama natură. Adevărata și nemărginita natură, neatinsă încă de progresul tehnologic, care ne sufocă în marele orașe. Desigur, la fiecare câteva minute vedeai o barcă cu motor, o ambarcațiune de lux, însă eu vorbesc de partea statică a peisajului. Mi s-a părut complet virgină. Și asta-nseamnă ceva dacă e să ne raportăm la turismul înfloritor și la nevoile turiștilor comozi.

M-am cazat la Delta Gulliver Resort

Ei bine, am mers pe acest canal chiar vreo 10-15 minute până să ajungem în Uzlina, un sat situat între lacul Uzlina, Brațul Sf. Gheorghe, Canalul Uzlina și Gârla Filatului. În Uzlina se află Gulliver Delta Resort, acolo unde am fost cazată pentru patru zile de vis.

Bărcuța cu care am ajuns la destinație și partea cu pontonul

Odată ajunsă pe micuța insulă. unde era amplasat resortul, am fost ademenită cu țuică și icre. O întâmpinare lipoveană, care a completat perfect peisajul mirific.

Relaxare

Recunosc, m-a bulversat nițel îmbinarea dintre piscină, hamac, leagăn și barul din stuf & bărcuțele dezafectate, amplasate drept decor. Ulterior, mi-am dat seama că e fix de ce ai nevoie pentru a petrece o vacanță de vis, fără, însă, a simți că duci lipsă de ceva.

Acest leagăn a fost intens ”disputat” :))

Mi-am petrecut patru zile contemplând în fiecare dintre aceste locușoare. Și, recunosc, fiecare are farmecul lui. Și de fiecare în parte mi-e dor acum, când scriu acest articol.

N-am avut curaj din prima să testez piscina. Dar ea m-a așteptat liniștită.

Curând am făcut cunoștință și cu camera, care era dotată cu un pat matrimonial, TV, aparat de aer condiționat, baie în cameră și alte utilități.

Dormitorul meu era situat la etaj și oferea o priveliște largă asupra deltei.

Prima seară petrecută în Delta Dunării a venit la pachet cu cel mai frumos apus văzut vreodată. E drept, atunci când ești înconjurat de apă și când ai atâta frumusețe în jur, nici n-ar avea cum să fie un alt cadru, decât cel feeric.

Cel mai frumos apus

Pontonul. Locul din care am văzut cel mai frumos apus Fiecare parte a resortului îți oferea o altă priveliște

Despre vizita la Sulina, cea pe brațele Deltei Dunării, dar și de ”vânătoarea” de pelicani o să povestesc în episoadele următoare. Vreau să mă asigur că ilustrez cât mai mult această incursiune în inima naturii.